Педагогічна діяльність є складною і виснажливою, оскільки навантаження на вихователів постійне перебування серед людей може призвести до «професійного вигорання» педагога.
Починаючи працювати з педколективом, психолог дотримується так званого етичного кодексу роботи практичного психолога з вихователем:
• вихователь — не дитина, не треба його повчати, забудьте про менторський тон;
• вихователь — доросла, зріла особистість, до якої треба ставитися з повагою;
• вихователь є фахівцем , ніколи не ставте під сумнів його компетентність у цьому;
• наголошуйте на тому, що кожен педагог, без сумніву, є психологом і добре розуміється на тонкощах людських взаємин;
• психолог повинен стати для педагогів другом, порадником, а не вчителем;
• не допускати у своїй роботі лібералізму, професійно відстоювати свою точку зору, але завжди прислухатися до побажань педагогів.
Обов'язковим є надання індивідуальних та групових консультацій педагогам, вироблення порад щодо гармонізації стосунків.
Все це сприяє встановленню позитивного психологічного клімату в педагогічному колективі. Таким чином, зберігається психофізичне здоров'я учасників навчально-виховного процесу.
Коментарi